عضو کميسيون حقوقي مجلس هشتم گفت: يکي از روش‌هاي کاهش جمعيت زندانيان تفکيک کردن آنها به نسبت جرمشان است که اين امر نقش بسزايي در کاهش جمعيت زندانيان و جرائم نيز خواهد داشت.

 "حجت‌الاسلام محمدتقي رهبر"در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با تاکید بر لزوم کاهش جمعيت زندانيان و زندان‌زدايي گفت:  يکي از موارد مهمي که در ارتباط با کاهش نرخ مجرمين و تعداد زندانيان وجود دارد، بحث اصلاح قوانين در جهت ايجاد شفافيت در آنها مطرح می‌شود.
 
وي ادامه داد: آگاهي از قوانين نيز يکي از مواردي است که هم در کاهش اعمال مجرمانه و هم در کاهش تعداد جمعيت زندانيان تاثير بسزایی دارد.

 وي تصريح کرد: زندان تبعات اجتماعي و اقتصادي سنگيني براي خانواده  محکومين دارد که در اين راستا دستگاه قضا بايد تمام اراده  خود را به منظور از بين بردن اين تبعات به کار گيرد تا بتواند گام موثري در جهت کاهش جمعيت  زندان‌ها بردارد.

 عضو کميسيون مجلس هشتم در پایان با اشاره به اينکه يکي از روش‌هاي کاهش جمعيت زندانيان تفکيک کردن آنها به نسبت جرمشان است، خاطر نشان کرد: يکي از روش‌هاي کاهش جمعيت زندانيان تفکيک کردن مجرمين است که اين امر نقش بسزايي در کاهش جرائم نيز خواهد داشت.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار